Mis on otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO?

Otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO teenus

Otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO tähendab lihtsustatult öeldes Teie kodulehe täiustamise protsessi, et suurendada selle leitavust orgaanilises otsingus, näiteks kui inimesed otsivad googles, bingis või mõnes teises otsingumootoris Teie ettevõttega seotud tooteid või teenuseid. Mida parem on Teie veebilehe leitavus läbi otsingumootorite seda suurem on tõenäosus, et jõuate enda ettevõtte sihtrühma kuuluvate potentsiaalsete klientideni.

Kuidas SEO töötab?

Otsingumootorid nagu Google ja Bing, kasutavad internetis veebilehtede indekseerimiseks roboteid saidilt saidile liikudes, läbi linkide kogudes veebilehetede kohta teavet ja lisades neile indeksid. Kujutlege indeksit kui  hiiglasliku raamatukogu, kus raamatukoguhoidja saab raamatu (või veebilehe) üles tõmmata, et aidata otsijal leida täpselt seda lehekülge, mida parajasti otsite raamatust.

Järgmisena algoritmid analüüsivad Indekseeritud lehti, võttes arvesse sadu paremusjärjestuse tegureid või signaale, et teha kindlaks, kas lehed peaksid antud päringu otsingutulemustes ilmuma. Raamatukogu analoogia kohaselt on raamatukoguhoidja lugenud raamatukogu iga raamatut ja saab teile täpselt öelda, millised nende raamatute leheküljed vastavad Teie küsimustele paremini. Erinevalt tasulistest otsingureklaamidest ei saa te otsingumootoritele maksta kõrgema orgaanilise otsingu paremus järjestuse parandamiseks.

Otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO tegurid võib jagada kuueks põhikategooriaks, lähtudes nende üldisest tähtsusest SEO jaoks. Ühe näitena võiks tuua: Sisu kvaliteet ja märksõnade analüüs on sisu optimeerimise oluliseks võtmeteguriteks. Teise näitena: Veebilehe intekseeritavus ja kiirus on olulised veebilehe struktuuri tegurid. Otsingualgoritmid on loodud asjakohaste ja autoriteetsete lehtede kuvamiseks ning kasutajatele parima otsingukogemuse pakkumiseks. Loe rohkem kuidas otsingumootorid töötavad.

Miks on vaja koduleht otsingumootoritele optimeerida?

Otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO on digitaalturunduse põhiosa, sest inimesed sooritavad igal aastal triljoneid otsinguid, sageli ostu või ärilise eesmärgiga leida teavet toodete ja teenuste kohta. Otsing on sageli brändide digitaalse liikluse peamine allikas ja täiendab teisi turunduskanaleid. Parem nähtavus ja otsingutulemustes kõrgem positsioon võrreldes konkurentidega võib oluliselt mõjutada Teie müügitulemusi.

Otsingumootorite otsingu algoritmid on viimaste aastate jooksul kõvasti arenenud, et anda kasutajatele rohkem otseseid vastuseid ja teavet, mis tõenäoliselt hoiab kasutajaid kauem tulemuste lehel, kui et suunata neid edasi teistele veebilehtedele. Samuti tuleks märkida, et uued funktsioonid nagu rikkalikud tulemused ja teadmiste paneelid otsingutulemustes võivad suurendada nähtavust ja anda kasutajatele otse Teie ettevõtte kohta rohkem teavet. Kokkuvõttes on SEO digitaalturunduse üks aluseid. Kui te teate, mida Teie veebilehe külastajad soovivad ja otsivad siis saate neid teadmisi rakendada oma kampaaniates (tasulised ja orgaanilised), oma veebilehel, sotsiaalmeedias ja mujal.

Miks on SEO oluline?

SEO koosneb mitmest erinevast elemendist ning teadmine, mis need on ja kuidas nad koos töötavad, on võtmetähtsusega, et mõista, miks SEO on nii oluline.

Nähtavus ja otsingutulemuse positsioo

Nähtavus ja otsingutulemuse positsioon

SEO üks olulisemaid funktsioone on otsingutes nähtavuse suurendamine, mis tähendab, et potentsiaalsetel klientidel on lihtsam teid leida, kui nad otsivad tooteid või teenuseid, mida Teie ettevõtte pakub. Nähtavus on otseselt seotud positsiooniga orgaanilises otsingus. Mida kõrgemal positsioonil otsingumootori tulemuste lehel (SERP) veebileht on, seda tõenäolisem on, et teie veebilehte nähakse ja seda külastatakse. Mida paremini on SEO teostatud, seda kõrgem on Teie positsioon otsingumootorites ja seda parem ka veebilehe  nähtavus. Mis on eriti oluline, kui arvestada, et peaaegu kolmandik teostatud otsingutest ei klõpsa kunagi kaugemale esimesest otsinguleheküljest.

Külastatavus

Suurenenud külastatavus on otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO üks peamisi eesmärke ning nähtavuse ja otsingu tulemuste paranemisel suurendate külastatavust enda veebilehel. Näiteks: 33% klikkidest ei lähe kaugemale esimesest otsingutulemuste lehest ja viis esimest kirjet saavad üle 75% kõigist klikkidest. Kui te soovite suurendada enda veebilehe külastatavust ja veebilehe leidmist otsingumootorite kaudu orgaanilisel teel, peate kasutama SEO parimaid võtteid mis, aitavad Teie veebilehel jõuda esimese viie otsingu tulemuse hulka või ideaalis esimesele positsioonile otsingu tulemuste hulgas.

Domeeni autoriteet

Põhimõtteliselt tähendab domeeni autoriteet(ingl. domain authority) seda, et Teie koduleht on usaldusväärne, kvaliteetne, asjakohane ja sellel on külastajale midagi olulist pakkuda. Mida rohkem on Teie kodulehel autoriteeti, seda kõrgem on selle positsioon orgaanilises otsingus ja seda rohkem on külastajal põhjust Teie kaubamärki usaldada.

Parema kasutajakogemuse(UX) loomine

Veel üks põhjus, miks SEO on kriitiline, on see, et kogu aeg, mis te panustate enda veebilehel kvaliteetse sisu loomisele ja saidi tehnilisele optimeerimisele, paraneb Teie veebilehe kasutajakogemus ning see loob sujuva ja positiivse kliendikogemuse. Ning veebileht pääseb otsingutulemustes esile.

Näiteks võiks tuua veebilehe mis on visuaalselt juba aegunud ja eelnev disain pole responsive siis tegemist pole enam mobiilisõbraliku disainilahenduse ega ka otsingumootorite hinnangul hea kasutaja kogemusega. Peale veebilehe kaasajastamist responsive disaini lahendusega, mis toimub kõigil kaasaegsetel seadmetel paraneb ka otsingumootorite hinnang kasutajakogemusele.

Samuti kui vähendada veebilehe laadimiskiirust, väheneb külastajate põrkemäär ehk Bounce rate( külastajate protsent kes lahkub peale veebilehele sisenemist). Pea 50% tarbijatest eeldab, et veebileht laetakse kahe sekundi jooksul ning mida pikem on laadimisaeg seda suurem on ka põrkemäär. Ühe sekundiline viivitus veebilehe laadimisajas võib viia konversioonimäära 20-protsendilise languseni.

Milliseid SEO teenuseid pakume?

Veebilehe audit ehk Tehniline SEO

Otsingumootorite üheks peamiseks eesmärgiks on pakkuda kasutajale parimat võimalikku kasutajakogemust. Tehniline SEO sisaldab mitmeid komponente, nagu veebilehe kiirus, mobiililehtede kiirus, robotite välistamise standard (robots.txt), XML -I saidiplaan, sisu kvaliteet, dubleeritud sisu, indekseerimis vead, lehe struktuur, ümbersuunamised ja piltide optimeerimine. Need elemendid on Teie veebilehe toimivuse jaoks kriitilised. Teostame tehnilise SEO auditi millega tuvastame probleemsed kohad ja töötame välja optimeerimis lahendused.

Lehesisene SEO

Üks olulisemaid otsingumootorite eesmärke on pakkuda kasutajale asjakohast ja kvaliteetset sisu. Kui Teie veebilehe sisu on kaasahaarav, sisukas ja informatiivne, asub ka koduleht asjakohaste märksõnade, otsingus eespool. Hästi teostatud lehesisene SEO sisaldab regulaarseid sisuvärskendusi ( sisu poolelt on otsingumootori jaoks sisu värskus tuntud tegur). Kvaliteetne sisu viib teid otsingutulemustesse aga värske sisu hoiab teid seal. Loe lähemalt: Sisuloome teenus. Sisemine linkide struktuur annab otsingumootoritele märku veebilehe sügavusest. Sisemised lingid aitavad otsingumootoritel mõista, millised leheküljed on Teie kodulehel kõige olulisemad.

Märksõnade analüüs

Märksõnade analüüsi põhjal loome Teie kodulehele märksõnade strateegia. Analüüsi alustame Teie veebilehel juba olemas olevate märksõnade toimivuse kontrollimisega. Peale veebilehe ülevaatust teostame 3-5 peamise otsingu konkurentide märksõnade analüüsi. Lähtudes märksõnade kattuvusest ja asjakohasusest. Tagamaks paremaid tulemusi viime läbi valdkonna põhise analüüsi, et leida Teie niši põhised märksõnad. Peale kõikide märksõnade kokku kogumist ja analüüsi loome teile raporti kus toome välja märksõnade potentsiaalsed võimalused, trendid ja teemad.

Konkurentide analüüs

Koostame põhjaliku analüüsi 3 – 5  Teie otsesest konkurendist, nende optimeerimis taktikatest, nende poolt kasutatavate märksõnadest ja märksõnade toimimisest, otsingumootorite paremusjärjestust, sotsiaalmeedia kohalolekust ning tehnilise ja tagasilingi profiili. Need protsessid võimaldavad meil luua strateegiaid, mis annavad teile Teie valdkonna otsingutes eelise.

Leheväline SEO

Leheväliste SEO -strateegiate keskmes on head suunavad välised lingid, mis on saadud loomulikul teel. Google ja teised otsingumootorid kasutavad väliseid suunavaid link, et kinnitada ja kontrollida Teie veebilehe ja kaubamärgi usaldusväärsust ja autoriteeti. Analüüsime Teie kodulehele suunavaid väliseid linke ja loome Teile tagasi linkimise strateegia uute kvaliteetsete linkide hankimiseks, et suurendada teie domeeni autoriteeti. Tagamaks, et kodulehe tagasi linkimise profiil vastab otsingumootori standarditele, keskendume tagasilinkide loomisel kolmele peamisele kriteeriumile: Kvaliteet, asjakohasus ja autoriteet.

  • Kvaliteetne link pärineb veebilehelt, mille sisu ja kasutuskogemus on kõrge kvaliteediga.
  • Lingi asjakohasus tähendab, et kodulehele suunav link pärineb lehelt mis on temaatiliselt sellega seotud.
  • Autoriteetne on link, mis suunab kodulehele ja pärineb otsingumootori jaoks usaldusväärselt veebilehelt.

Kohalik SEO

Kohalik SEO on lehevälise SEO jaoks hädavajalik. Sarnaselt tagasilinkimisele kasutavad Google ja muud otsingumootorid Teie ettevõtte teavet, näiteks teie asukohta, telefoninumbrit ja veebilehe URL -i, et kontrollida teave, et kuvada seda kohalikes otsingutes. On oluline, et antud info oleks ajakohane ja täpne.

Kui palju maksab otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO teenus?

Nagu eel pool oli juba juttu, et otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO-st on saanud oluliseks osaks digitaal turunduses kuna näiteks Google’is tehakse iga päev umbes 5,6 miljardit otsingut ja enamik inimesi peatub esimesel tulemuste lehelküljel, seega tasub investeerida SEO teenusess, et tõsta oma veebilehe positsiooni otsingutes ja suurendada oma ettevõtte edukust.

SEO teenuse hind kujuneb vastavalt tellitud tööde mahule. Läheneme igale kliendile individuaalselt ja teeme igale kliendile individuaalse hinnapakkumise, kuu või kvartali põhise hinna. Hinnad algavad alates 135€ / kuus või alates 180€/kvartalis.

Millist kasu SEO teenusest saate?

Otsingumootoritele optimeerimine mängib olulist rolli ettevõtte edu kujundamisel. Seega, kui soovite SEO maksimaalset kasu saada, peate rakendama parimaid strateegiaid. SEO on pikk ja aeganõudev protsess. SEO teenuse sisse otsmise peamine eelis on see, et te saate keskenduda oma põhitegevusalale ega pea hakkama juurde õppima kõrvalist ala mis ei ole seotud teie igapäevase tööga või palkama juurde inimest kes sellega tegeleks. SEO teenuse sisse ostmisel, usaldate selle töö professionaalide kätte kes on kogenud ja teevad seda tööd iga päev.

Saate endale parema veebilehe – Kuna otsingumootoritele  optimeerimine on jooksev protsess siis tagab teenuse sisse ostmine selle, et veebilehel optimeeritud, kasutaja kogemus on kõrge ja rakendatud parimad tavasid ja viimaseid trende. Ettevõttel puudub kulu SEO tööriistade soetamiseks ja töötajate koolitamiseks – SEO on pidevalt muutuses selleks, et kasutada parimaid praktikaid ja olla edukas tuleb investeerida erinevatesse tööriistadesse ja teadmiste uuendamisesse.